התזונה המומלצת לחולי איידס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התזונה המומלצת לחולי איידסלא קיימת תוכנית תזונה מיוחדת לחולי איידס, אך תזונה בריאה יכולה לסייע באופן משמעותי לבריאותם.

הנגיף מחליש את המערכת החיסונית, והיות והגוף משתמש בחומרים מזינים כדי לשמור על ההגנות שלו נגד החיידקים, תזונה נכונה מסייעת בהדיפת זיהומים. היא משפרת אף את האנרגיה, מחזקת את הגוף, מסייעת במניעת סיבוכים בריאותיים ומקלה בעיות הנגרמות כתוצאה מהטיפולים באיידס. מאמר זה סוקר טיפים פשוטים של התזונה המומלצת לחולי איידס.

אכילת שפע פירות וירקות

הם עשירים בחומרים מזינים הנקראים נוגדי חמצון, המגנים על המערכת החיסונית. מומלץ לאכול חמש עד תשע מנות פירות וירקות מדי יום.

שיטה קלה להשגת מטרה זו היא למלא מחצית מהצלחת עם פירות וירקות מגוונים בכל ארוחה, על מנת להשיג את הוויטמינים והמינרלים הטובים ביותר.

בחירה בחלבון רזה

הגוף משתמש בו כדי לבנות שרירים ומערכת חיסונית חזקה. מומלץ לבחור אפשרויות בריאות כגון בשר רזה, עוף, דגים, ביצים, שעועית ואגוזים.

בתת משקל הנגרם כתוצאה מאיידס או בשלב מאוחר של המחלה, יש לאכול יותר חלבון. הרופא יכול לסייע בהבנת הכמות הנכונה באופן אישי.

בחירה בדגנים מלאים

הם מעניקים אנרגיה לגוף. דגנים מלאים כוללים פחמימות כגון אורז ולחם מלאים. הם מכילים ויטמיני B וסיבים לחיזוק האנרגיה.

וכשאוכלים שפע סיבים, ניתן להפחית את הסיכויים לסבול ממצבורי שומן, שהם תופעות לוואי אפשריות של איידס.

אכילת הכמות הנכונה של קלוריות

הרופא ימליץ על תוסף תזונתי אם מתרחשת ירידה שאינה רצויה במשקל. אך חולי איידס עולים לעיתים קרובות במשקל, ועודף משקל או השמנת יתר עלולים להגביר את הסיכוי למחלות ארוכות טווח, כגון מחלות לב, סוכרת ומספר סוגי סרטן.

בנוסף, המחלה עלולה להחליש יותר את המערכת החיסונית. מחקר חדש מצא סימן זה בקרב חולי איידס שמנים, לעומת חולי איידס שהיו במשקל בריא.

שתייה מרובה

רוב האנשים אינם שותים מספיק. יש להקפיד על שתיית לפחות שמונה עד עשר כוסות מים או משקאות בריאים אחרים מדי יום. נוזלים מסייעים לשאת חומרים מזינים ולשטוף החוצה את התרופות מהגוף.

הם יכולים גם להגביר את רמות האנרגיה ולמנוע התייבשות. יש לשתות יותר במצב של שלשולים או בחילות.

הגבלת הסוכר והמלח – בין אם בשל הנגיף או הטיפולים התרופתיים, איידס מגביר את הסיכוי ללקות במחלות לב. יותר מדי סוכר ומלח עלולים להזיק ללב, אז המטרה היא לאכול פחות מעשרה אחוזי קלוריות בכל יום, המגיעות ממזונות ומשקאות עם תוספת סוכר. כמות הנתרן צריכה להיות לא יותר מ-2,300 מיליגרם ליום.

אכילה מתונה של שומנים בריאים – שומן מספק אנרגיה, אך הוא גם עשיר בקלוריות. אם חולה איידס אינו סובל מתת משקל, עליו להגביל את הכמות. בחירות בריאות ללב כוללות אגוזים, שמנים צמחיים ואבוקדו.

ייעוץ רפואי לגבי כל בעיה הקשורה לתזונה או למשקל

תרופות איידס, או הנגיף עצמו, עשויים להחמיר את הבעיות הקשורות באכילה או במשקל. יש להתייעץ עם הרופא לגבי המצבים הבריאותיים הנפוצים, הכוללים:

בחילות

אם המזונות גורמים לבחילות, יתכן שחולה איידס יצטרך לאכול כמויות קטנות יותר לעתים קרובות במקום שלוש ארוחות גדולות ביום.

קרקרים קלים לעיכול, ומומלץ לאכול אותם עם חלבון כגון גבינה. אם אפילו ריח הבישול גורם לבחילה, מומלץ לבקש ממישהו אחר להכין את הארוחות.

אובדן תיאבון – ירידה שאינה רצויה במשקל, עשויה להחליש את הגוף, ולכן חשוב לקבל מספיק קלוריות. יתכן שחולה איידס יצטרך לאכול יותר מזון צפוף, כגון חמאת בוטנים או חמאת אגוזים. אפשרות טובה היא שייק עשיר בקלוריות.

בעיות בפה – אם מתעורר קושי בבליעה או כאב כתוצאה מהפצעים, יש להכין מחית מהירקות כך שהם לא קשים ופריכים. מומלץ להתרחק ממאכלים חריפים או חומציים, ולשטוף את הפה עם מים לפני ולאחר האכילה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן