טיפול וריפוי בעזרת ארס הדבורים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אפיתרפיה היא שיטת ריפוי בת אלפי שנים שמשתמשת בתוצרים שונים של הדבורים, החלה מהדבש וכלה בארס בכדי לרפא מגוון של חוליים. מקור השם הוא מהשפה היוונית: המילה אפיס פירושה דבורה ואילו המילה תרפיה פירושה ריפוי.

המודעות לשיטת טיפול זו גבוהה באירופה, ארה"ב וכמובן במזרח הרחוק. גם בארץ עלתה לאחרונה שיטת טיפול זו לתודעה הציבורית.

הסגולות בארס דבורים

הארס של הדבורה מכיל מרכיבים אנטי-דלקתיים שפועלים לדיכוי דלקת ברקמות הגוף השונות כמו: שרירים, מפרקים, בלוטות לימפה ובלוטות אנדוקריניות וכן באיברים פנימיים. בנוסף, לארס מרכיבים הפועלים בגוף כמוליכים עצביים שיכולים מצד אחד לעורר פעילות עצבית מסוימת, ומאידך לדכא פעילות עצבית אחרת.

בין המרכיבים האנטי-דלקתיים שבארס הדבורה ניתן למצוא את מליטין ואפמין שיכולים לעזור בריפוי דלקת כרונית. מליטין הוא פקטור חיוני באיזון של מערכת החיסון, מסיבה זו ארס הדבורים משמש לא אחת בשיטות הריפוי הטבעיות לצורך טיפול וריפוי של מחלות אוטואימוניות.

מדובר בקבוצת מחלות בהן מערכת החיסון של הגוף, זו שאמורה להגן עליו מפני זיהומים שונים, עוברת שינוי מסיבה לא ברורה ומתחילה לתקוף את הגוף עצמו. ניתן לטפל בארס דבורים במחלות הבאות: טרשת נפוצה, זאבת (לופוס), קרוהן, קוליטיס, ארטריטיס, פולימיאלגיה, פסוריאזיס, סקלרודרמה ועוד.

אפמין הוא חומר בעל יכולת לחדור את המחסום הקיים בין הדם למוח ובשל-כך יכול לגרום להשפעות חיוביות במערכת העצבים המרכזית. בארס ניתן למצוא גם חלבון בשם פפטיד 401, הוא בעל השפעה מרגיעה במוח ובמערכת העצבים ונמצא מועיל במקרים של פעילות יתר חשמלית במוח שגורמת להתקפי אפילפסיה.

חומרים שניתן למצוא בארס הדבורה ובעלי פעילות במערכת העצבים הם:

  • אדולפין- חומר מאלחש שידוע ביכולתו לאלחש גם כאבים קשים וחזקים.
  • סרוטונין- הורמון שקיים באופן טבעי בגוף. משפיע לטובה על מצב הרוח, מווסת כאבים, בעל השפעה מיטיבה כנגד גידולים סרטניים, מעודד ייצור של הורמון גדילה ויכול לסייע בתחום זה במחלות בהן קיים ניוון שרירים כמו פרקינסון ואלצהיימר.
  • דופמין- מאזן מצב רוח. משפר בעיות של קשב וריכוז ומגביר יכולת למידה.

השלב הראשון בטיפול בארס דבורים הוא בדיקת רגישות. מכיוון שאלרגיה לארס דבורים יכולה לגרום אצל אנשים מסוימים לתגובות חריפות ואף למוות, חשוב לוודא כי המטופל אינו אלרגי לארס.

החודש הראשון בטיפול הוא חודש הסתגלות, במהלכו המטופל פוגש את המטפל כ-4-6 פעמים שבהם ניתן הטיפול בארס באמצעות דיקור במינונים עולים. את הדיקור מבצעים באזורים הכואבים, וכן באזורים בהם מקובל לבצע דיקור על-פי הרפואה הסינית. לאחר חודש ההסתגלות יבואו עוד כ-15 מפגשים נוספים בתדירות של מפגש אחת לשבוע.

יתרונות תנובת הדבורה – דבש

פרט לטעמו הטוב לדבש מגוון תכונות טיפוליות: הוא אנטי-בקטריאלי ומרבית החיידקים אינם יכולים לגדול בנוכחותו, הוא מכיל נוגדי חמצון וחמרים אנטי-דלקתיים, מנקה רעלים מן הדם, מחזק את מערכת החיסון, עוזר בבעיות עיכול על-ידי הפעלה של הכבד והלבלב, בעל כושר לריפוי פצעים וחיטויים ועוזר לריפוי מחלות בדרכי הנשימה התחתונות.

יתרונות אבקות פרחים

לפולן השפעות רבות על מערכות הגוף, הוא מכיל כמות רבה של חלבונים שעוזרים בבניית רקמות וכן הוא שומר על תכונותיהם האלסטיות של כלי הדם מונע הסתיידות עוקרים ויתר לחץ דם. עוזר לניקוי רעלים מהדם ולהורדת כולסטרול.

הפרופוליס ידוע ביכולתו לשפר את פעילות המערכת החיסונית, לטפל במחלות עור, בעל תכונות אנטיביוטיות וטוב לחיטוי. יש האומרים כי הוא בעל תכונות אנטי-סרטניות. עוזר גם בריפוי של כוויות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן