האם יש טיפולים המאריכים חייהם של חולי איידס?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפולים

טיפוליםמחלת האיידס היא מחלה חשוכת מרפא אשר נכנסה למודעות הציבור החל מסוף המאה הקודמת, ונחשבת על פי רוב למחלה נטולת טיפול תרופתי.

במשך השנים, חוקרים רבים ניסו למצוא מרפא למחלת האיידס, וכיום ניתן לשלוט במחלת האיידס בצורה טובה, אשר מפחיתה את סיכויי ההדבקה ומאריכה את חיי החולים.

טיפול בתרופות מסוג אנטי רטרו ויראליות משפר את פרוגנוזת החולים

הטיפול העיקרי במחלת האיידס, אשר גורם להפחתת רמת הנגיף בגוף ומונע את החמרת מצב מערכת החיסון של החולים נעשה על ידי שימוש בתרופות מסוג אנטי רטרו ויראליות.

תרופות אלו, הניתנות ב"קוקטייל" המשלב לרוב מספר סוגי תרופות בהתאם לגורמי שונים פועלות כנגד נגיף האיידס (נגיף מסוג רטרו-וירוס), ויכולות להפחית את השפעתו על הגוף, למנוע את שגשוגו ולהפחתת יכולת ההדבקה. בדרך זו, חולי האיידס יכולים להישאר באיכות חיים סבירה לאורך שנים רבות, והתרופה מאפשרת להם שגרת חיים טובה למרות מחלתם.

דרכים למניעת הדבקה

כחלק ממאמצי המלחמה במחלת האיידס, פותחו אסטרטגיות שונות למניעת ההדבקה. בזכות דרכים אלו, ניתן יהיה להפחית את שיעור החולים במחלת האיידס, ובכך להפחית את ההדבקה במחלה. 3 הדרכים העיקריות למניעת הדבקה במחלת האיידס הן:

  • טיפול תרופתי בחולים – ידוע שטיפול תרופתי באנשים הידועים כחולים במחלת האיידס מפחית באופן משמעותי את הסיכויים שידביקו אנשים אחרים. כאשר חולה במחלת האיידס מקבל טיפול תרופתי קבוע ונמצא במעקב רפואי מתמיד, רמת הנגיף בגופו נמוכה ביותר ויכולתו להדביק אחרים מזערית. חלק מהמומחים טוענים שטיפול קבוע ויעיל במחלת האיידס יכול אף לאפשר לחולי האיידס תוחלת חיים ארוכה וטובה, תוך יכולת לקיים שגרת חיים תקינה, ועל כן הטיפול הרפואי מומלץ ביותר.
  • ברית מילה – מחקרים שונים הוכיחו שברית מילה יכולה להגן מפני הדבקה במחלת האיידס ובמחלות אחרות המועברות במגע מיני. על פי מחקרים אלו, גברים אשר עברו ברית מילה מדביקים במחלות אלה בכ-60% פחות מאשר גברים אשר לא עברו את ברית המילה, ועל כן ביצוע הפרוצדורה חיוני, גם למבוגרים.
  • טיפול מונע לאנשים בריאים – אנשים החשופים להדבקה במחלת האיידס, כמו תושבי אפריקה, נערות ליווי וכו', יכולים לקבל טיפול תרופתי מונע, אשר אמור להפחית את סיכוייהם להידבק במחלה. טיפול זה יינתן לאנשים בסיכון באופן קבוע, לא אמור לגרום לתופעות לוואי משמעותיות או להשפעה כלשהי על איכות החיים ויאפשר להגן עליהם מפני הדבקה במחלת האיידס.

הוכחות לריפוי איידס באמצעות שימוש בתרופות

במשך שנים רבות, מחלת האיידס נחשבה למחלה חשוכת מרפא אשר לא ניתנת לריפוי, ונשאי האיידס נאלצו להתמודד עם ההבנה שמחלתם תלך איתם לאורך כל חייהם.

במרץ 2013, פורסם לראשונה מקרה בו טיפול תרופתי במחלת האיידס השיג את ריפוי המחלה ואת העלמת הנגיף מגוף החולה. מדובר על מקרה בו ילד אשר נולד כנשא של מחלת האיידס (ככל הנראה לאם חולה) טופל עד גיל 18 חודשים בקוקטייל, והחל מגיל שנתיים הוגדר כבריא מבחינה פונקציונלית, או במילים אחרות כבר לא ניתן לזהות את נגיף האיידס בגופו. למרות שעדיין הפרוגנוזה של הילד החולה אינה ברורה, וככל הנראה הוא יזדקק למעקב לאורך כל חייו, מדובר בפריצת דרך המספקת תקווה ואופטימיות רבה לחולי איידס רבים, ובעיקר לילדים הנולדו כנשאים.

יש לציין שמדובר במקרה בודד, ועד כה לא יוחסה לתרופות האנטי ויראליות היכולת לחסל באופן סופי את נגיף האיידס מהגוף. עם זאת, ייתכן ומחקר מעמיק יותר ימצא את התנאים אשר הובילו לחיסול המחלה במקרה המדובר, ובצורה זו ניתן יהיה ליישם את השינויים האלה על חולים אחרים.

ראו גם:

השתלת מח עצם העלימה את נגיף ה-HIV משני חולי סרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן