פיזיותרפיה לטיפול במחלות אוטיאימוניות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פיזיותרפיה לטיפול במחלות אוטואימוניות
פיזיותרפיה לטיפול במחלות אוטואימוניות

מחלה אוטואימונית היא מצב שבו הגוף תוקף את עצמו. מערכת החיסון מורכבת מתאים רבים ושונים כמו דם לבנים ותאים נוספים השוכנים ברקמות. יעוד התאים הוא לתקוף כל עצם זר אשר אינו חלק מן הגוף, בדומה לחיידקים, וירוסים, פטריות ,תאי סרטן ועוד.

זוהי מערכת מורכבת מאוד ועבור הרוב המכריע, מערכת החיסון עובדת ביעילות. עם זאת, משהו במערכת החיסונית עלול להשתבש ולגרום לגוף לתקוף את עצמו, תופעה המכונה בשם מחלה אוטואימונית.

הגורמים למחלות אוטואימוניות אינם ברורים לחלוטין. הסברה הרווחת היא שקיימות דרכים בהן הגוף מוטעה ומתחיל לתקוף את עצמו.

למחלות אוטואימוניות אחדות יש מרכיב גנטי חזק ועם זאת, השפעות סביבתיות, כמו זיהום, עשויות לעורר תגובה אוטואימונית.

גישת הרפואה המסורתית למחלה אוטואימונית היא דיכוי המערכת החיסונית, אשר עשוי להוות פתרון יעיל במצבים רפואיים חמורים.

עם זאת, רוב הרופאים אינם יודעים מספיק בדבר מורכבותה של המערכת החיסונית וכיצד מתקשרת  לשאר הגוף . בשנים האחרונות נעשים מאמצים לשלב את הפיזיותרפיה לטיפול בתסמיני מחלות אוטואימוניות.

פיזותרפיה יכולה לעזור לחולים במחלות אוטואימוניות

פיזיותרפיה יכולה להועיל  לחולים המאובחנים עם מחלות אוטואימוניות. הפיזיותרפיסט מוסמך ומיומן בטיפול בבעיות שרירים ושלד (מפרקים).

המטפל בראשית הדרך, יבצע הערכה מלאה וייבחן את יציבות המטופל, טווח התנועה, כוח, והיכולת התפקודית על מנת לפתח תכנית טיפול מותאמת באופן אישי עבור המטופל.

תהליך הטיפול משלב תרגילי מתיחות, מגוון רחב של תרגילי תנועה וניידות, טכניקות לשימור אנרגיה, פיתוח והכשרת מכניקת הגוף, ותרגילי חיזוק פונקציונליים כחלק מתכנית הטיפול. פיזיותרפיסט מבין את הצורך בהתקדמות איטית של פעילות גופנית והצורך להתאים את הטיפול להקלה בתסמיני המחלה.

==> זקוקים לטיפולי פיזיותרפיה? לחצו כאן ליעוץ חינם ולהתאמת טיפול

סוגי פיזיותרפיה מומלצים לסובלים ממחלות אוטואימוניות

 הטיפול הפיותרפי מתמקד בתרגילי מתיחות, תריגלי תנועה דינמיים המשלבים את פלג הגוף העליון והתחתון, טכניקות לשימור אנרגיה, הכשרת מכניקת גוף, ותרגילי חיזוק פונקציונליים.

הדגש הוא על שיקום היכולת להניע את המפרקים ולפתח את הכוח והיכולת לבצע מטלות שגרתיות, כמו גם פעילויות הפנאי המעסיקות את המטופל. תהליך הטיפול כולל  טיפול במים (המתרכז בניידות ותרגילים לחיזוק השריר) , הליכה, רכיבה על אופניים נייחים , מכשיר אליפטי, תרגיל משקל גוף , הרמת משקולות קלות ושיווי משקל. המטפל מלווה את המטופל לכל אורך התהליך – להתאמת טיפול באתר http://www.therapist.org.il

במה הטיפול מתמקד?

הטיפול הפיזיותרפי בחולים במחלות אוטואימוניות מתמקד בהקלה בתסמיני נוקשות, חולשה ותנועות גוף מוגבלות. מטרת הטיפול הפיזי היא לסייע למטופל לשוב לשגרה בהקדם ובחזרה לנקודה שבה הוא התחיל להרגיש את הקושי. הגדלת טווח התנועה של המפרקים הוא המוקד העיקרי של הטיפול הפיזיותרפיה. השרירים המקיפים את המפרק הם השרירים החשובים ביותר המעניקים את יכולת התנועה והיציבות.

הפיזיותרפיסטים מרכיבים למטופל תכנית טיפולים הכוללת התמקדות באזורים חלשים בגוף אשר הושפעו מהמחלה.  מטופלים רבים נאלצים להעזר באמצעי עזר רפואי לצורך הגברת יעילות התפקוד. אמצעים אלה כוללים מקל הליכה, הליכון, קביים ועוד.

טכניקות

מנוחה מסייעת סהפחתת  דלקת וכאב הנוצרים בעקבות המחלה. בנוסף, נעשה שימוש באמצעים תרמיים על האזור הפגוע. יישום חבילות קרח או כריות חימום, כמו גם טיפול בחום על ידי אולטרסאונד , יכול לעזור להקל על כאב מקומי. חום מרגיע  התכווצות שרירים סביב אזורים דלקתיים.

פעילות גופנית היא חלק חשוב ומשמעותי של טיפול במחלות אוטואימוניות המקדם את התפקוד. הרופא המטפל או המטפל המוסמך רשאים להמליץ על תרגילים לביצוע בייתי כדי להקל על הכאב וחיזוק הגוף.

להתאמת טיפול פיזיותרפי – לחצו כאן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן