תולעת טפילית תהיה תשובה לטיפול במחלות אוטואימוניות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול

טיפולאם יש תחום בו הרפואה המערבית נאבקת מזה שנים ולא מצליחה למצוא פתרון הולם הוא התחום העוסק במתן מענה לבעיות אוטואימוניות.

מחלות אוטואימוניות הן מחלות בהן מערכת החיסון של הגוף מבצעת "תקיפה עצמית" כנגד רקמות שונות. התוצאה של הדבר הזה היא שבמקום שמערכת החיסון והתאים שמרכיבים אותה יתקפו גורמים זרים וזיהומים שונים שנכנסים לגופנו, היא למעשה תוקפת אותנו וגורמת להרס ונזק לרקמות שונות של הגוף.

עד היום לא ברור לנו בדיוק מה גורם לאנשים מסוימים לפתח מחלות אוטואימוניות ולאחרים לא. הדרך שלנו לטפל במחלות האלה היא על ידי דיכוי של מערכת החיסון– טיפול זה אמנם מצליח להפחית מתסמיני המחלות השונות, אולם המחיר שלו מבחינת תופעות לוואי הוא יקר שכן הוא מחליש את היכולת של מערכת החיסון להתמודד עם זיהומים אמיתיים .

טיפול מסוים, שנוי במחלוקת, עלה לאחרונה לכותרות בארה"ב לאחר שבחור צעיר החולה במחלת קרוהן, מחלה אוטואימונית, בחר להתנסות בו ולספר על חוויותיו וניסיונו האישי. מדובר בטיפול באמצעות תולעים טפילות.

למה תולעים טפילות?

אחת התיאוריות על היווצרותן של מחלות אוטואימוניות היא התיאוריה ההיגיינית. על פי תיאוריה זו, השכיחות של מחלות אוטואימוניות כמו קרוהן, לופוס, פסוריאזיס ואפילו אסתמה ואלרגיות שונות הייתה כמעט אפסית בשנים שלפני המהפכה התעשייתית. מאז ועם התקדמות המדע והשמירה על ההיגיינה אנחנו רואים שהשכיחות של המחלות הללו זינקה פלאים.

מדענים סוברים כי בימים בהם לא הייתה הקפדה יתרה על היגיינה ובני האדם היו מורגלים להיות "מזוהמים" בכל מיני אורגניזמים שאינם עוד חלק מגופנו, הגוף שלנו פיתח סבילות כלפיהם ולמדנו "לחיות בשלום" יחד.

עם השנים, כשבני האדם החלו לשמור יותר על ניקיון והיגיינה, כמות המזהמים ששוכנים בגופנו פחתה ואנחנו התחלנו להיות רגישים כלפיהם. כל כך רגישים שמערכת החיסון שלנו עברה "ריגוש יתר" כלפיהם וכתוצאה מכך החלה להגיב גם למרכיבי הגוף עצמו ועל ידי כך ליצור מחלות אוטואימוניות.

המחשבה היא שבעבר תולעים שכיום אנו מגדירים כטפילות שכנו בגופנו כאורח קבע ולא גרמו לנזק, אלא להיפך- מנו את ריגוש היתר של המערכת החיסונית.

התולעים יכולות לעזור לאיכות הטיפול

הבחור הצעיר שחולה במחלת קרוהן החליט שנמאס לו לקבל טיפולים שגרתיים ופנה באמצעות האינטרנט לאדם המשווק תולעים טפילות לצרכים טיפוליים. פה הנקודה בה חשוב לציין כי טיפול באמצעות תולעים טפילות לצורך ריפוי של מחלות אוטואימוניות אינו מאושר לא על ידי משרד הבריאות בישראל ולא על ידי ה-FDA האמריקני.

התולעים הטפילות בהן נעשה שימוש הן מסוג NECATOR AMERICANOS והן עלו לבחור כ-3000$. לאחר שהוא קיבל את התולעים הוא הצמיד אותן לזרוע שלו ולאחר מספר שעות הן התחפרו בתוך עורו. תופעת הלוואי היחידה שהרגיש היא גרד באזור חדירת התולעים. לדברי הבחור לאחר שלושה חודשים הוא הפסיק את הטיפול התרופתי שלו בקרוהן לחלוטין היות ולא הרגיש חולה יותר. לדבריו סימני המחלה גם לא שבו להופיע.

המשווק של התולעים אומר כי לפי מחקרים שערך לתולעים הטפילות יש השפעה ממתנת ומרגיעה על פעילות מערכת החיסון, ופעילות היתר שלה שמופיעה במחלות אוטואימוניות פשוט נעלמת.

לקחים והמלצות

הסיפור הנ"ל יכול אמנם לאשש בחלקו את התיאוריה ההיגיינית ולרמוז לנו שאולי הגזמנו עם הקפדת היתר על ההיגיינה והפכנו את הנושא ממועיל למזיק. חשוב לזכור כי לטיפול בתולעים טפילות יכולות להיות תוצאות קשות- החל מאנמיה ועד לזיהום מפושט בכל חלקי הגוף עד לסכנת חיים של ממש.

כיום אין טיפול מאושר על ידי תולעים טפילות לצורך טיפול במחלות אוטואימוניות, במדינות המערביות כולל ישראל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן