אלופציה פסוריאזיס וקוליטיס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלופציה פסוריאזיס וקוליטיסהתמודדות עם מחלה אוטואימונית כרוכה בקשיים רבים, אולם מה עושים כאשר יש צורך להיאבק ביותר ממחלה אוטואימונית אחת? או כאשר החלמתם ממחלה אחת ולפתע צצה מחלה אחרת?

הופעתה של מחלה אוטואימונית אחת לאחר מחלה אחרת אמנם יכולה להיחשב כמזל רע במיוחד אך אין הדבר מקרי לחלוטין, כאשר נמצא שבעיה בתפקוד מערכת החיסון עלולה לגרום למגוון בעיות בריאות המופיעות בדרכים שונות. ישנם סיפורים של חולים אשר חלו במספר מחלות אוטואימוניות אך מבקשים לשלוח מסר של אופטימיות.

אלופציה

מצב של איבוד השיער המכונה אלופציה אשר מתרחש כאשר מערכת החיסון תוקפת בטעות את תאי שורשי השיער, המחלה גורמת לאיבוד כל השיער מן הגוף בתוך שנה והישארות במצב של חוסר מוחלט בשיער בהמשך. חולים אשר מספרים מגוף ראשון אודות המחלה משתפים כי הם לא נתנו למחלה להשפיע על חייהם וכי הם נלחמו להמשיך בחיים באופן נורמלי ואף ליהנות מהם כפי שהיו רגילים בטרם הופיעה המחלה.

קוליטיס

אולם אם אין די בהתמודדות עם האלופציה והחוסר נעימות הנובע ממנה, ישנם מקרים בהם מופיעה מחלה נוספת ולאחר שלמדתם להתמודד עם מחלה אחת, מופיעה אחת נוספת אשר טורפת את הקלפים מחדש, אחת מהן היא קוליטיס– (מחלת IBD) מחלה דלקתית אשר בשונה מאלופציה פגיעה בה אינה אסתטית בלבד ואין מדובר באי נעימות הנובעת ממראה חיצוני.

הקוליטיס מוביל למצבים שונים הכרוכים באי נוחות וכאבים בהם כאבים קיבתיים אשר מצריכים טיפול בסטרואידים וכן בהשפעות נלוות ובלתי נעימות שונות כגון אשפוזים חוזרים ונשנים בבתי חולים. במקרים מסוימים הטיפולים אינם יעילים ונדרש לבצע ניתוח לשם הסרת המעי הגס כאשר לאחר הניתוח ניתן להגיע למצב של החלמה מלאה מהמחלה, אמנם ייתכן כי מערכת העיכול לא תתפקד באופן מושלם ותקין לחלוטין אולם החזרה לחיים נורמליים בהחלט אפשרית ומהווה בשורה חיובית מאוד עבור החולים.

פסוריאזיס

מחלה אוטאימונית אחת מצריכה התמודדות קשה למדי וכאשר מופיעה מחלה נוספת זה כבר יותר מדי, זהו מצב קשה מנשוא הן בהיבט הפיזי ובמיוחד בהיבט הנפשי כאשר אתה חש שכל צרות העולם "נופלות על ראשך". ובכן ישנם סיפורים אודות אנשים אשר התמודדו עם מחלות אוטואימוניות והחלימו מהן אך לפתע נחתה עליהם בשורה נוראה נוספת כגון התפרצותה של מחלת הפסוריאזיס אשר מופיעה לפתע וללא אזהרה, ביום בהיר אחד מופיע כתם של עור יבש במקום כלשהו בגוף.

בתחילה, אדם אשר התמודד עם בעיות רפואיות רבות, משתדל שלא להילחץ אולם כאשר מתרבים הכתמים על גבי העור, החשש גובר. פסוריאזיס היא מחלה כרונית אוטואימונית אשר גורמת להופעת פצעים וכתמים על העור וזאת כתוצא מפעולת מערכת החיסון אשר שולחת אותות שגויים לייצור תאי עור.

הפסוריאזיס עלולה להופיע בקרב מי שסובל מאלופציה וככלל, אדם אשר סובל ממחלה אוטואימונית כלשהי, חשוף יותר לחלות במחלות מאותה משפחה. הפסוריאזיס עלולה להחמיר ולגרום לחתכים בעור, נפיחויות וצריבות והטיפול בה כולל מריחת קרמים להקלה על הגירוי בעור וטיפול תרופתי.

אופטימיות – התרופה הטובה מכולן

ובכן הופעתה של יותר ממחלה אוטואימונית אחת היא תופעה אשר מוכרת לעולם הרפואה ולציבור המטופלים. כשלים במערכת החיסון מובילים למגוון ביטויים הכוללים מחולות שונות אשר עלולות להופיע במקביל או אחת לאחר השנייה. החלמה והתמודדות עם מחלה אחת קשה דיה, אולם בקרב חולים במחלות אוטואימוניות תמיד קיים החשש כי מערכת החיסון תיצור תגובה נוספת אשר תעורר מחלה חדשה.

הקשיים הפיזיים והנפשיים מרובים ובמיוחד הבשורה כי התפרצה מחלה חדשה זמן קצר לאחר שהתגברת על אחרת יכולה להיות קשה במיוחד ולהיות מלווה בתחושות של דיכאון וחרדה. אולם חולים אשר חוו מצבים שכאלה משתפים בדבר החשיבות לשמור על אופטימיות על מנת להמשיך להילחם ולהחלים מהמחלה תוך שמירה על אורח חיים נורמלי ככל שניתן ועל רוח עמידה ואיתנה מתוך תקווה לרפואה שלמה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן